TRHP only.
波特神教左护法。专注Dark!Harry一百年。

原著TRHP剧情整理,多为密室(原文+译文)

发一篇以前整理的原著TRHP剧情,这也是我为什么最喜欢密室这一部的原因,还是原著粮最好吃(¯﹃¯)

加了一点点死亡圣器和火焰杯,讲真罗琳有些用词……真的让我无法直视,单独截出来总感觉哪里不对劲XD  尤其是火焰杯那个经典的“很疼吧?你不希望我再来一次,是不是?”,让我有种看错小说的感觉2333

 

(从第二部开始)

A tall, black-haired boy was leaning against the nearest pillar, watching. He was strangely blurred around the edges, as though Harry were looking at him through a misted window. But there was no mistaking him —

“Tom — Tom Riddle?”

Riddle nodded, not taking his eyes off Harry's face.

一个黑头发的高个子男孩靠在最近的那根石柱上,正注视着他。那男孩的轮廓模糊不清,十分奇怪,就好像哈利是隔着一层雾蒙蒙的窗户看着他。但毫无疑问就是他。

“汤姆——汤姆里德尔?”

里德尔点了点头,眼睛没有离开哈利的脸

 

But his wand had gone.

“Did you see — ?”

He looked up. Riddle was still watching him — twirling Harry's wand between his long fingers.

可他的魔杖不见了。

“你有没有看见——”

他一抬头,里德尔仍然注视着他——修长的手指间玩弄着哈利的魔杖。

 

All the time he spoke, Riddle's eyes never left Harry's face. There was an almost hungry look in them.

里德尔说话的时候,目光始终没有离开哈利的脸。他的眼睛里隐藏着一种近乎饥渴的神情。

 

“If I say it myself, Harry, I've always been able to charmthe people I needed.”

“不是我自己吹嘘,哈利,我一向能够随心所欲地把人迷惑住。”

(有意思的是第七部哈利也说过类似的话,以下出自第七部)

“Well, you weren't the first person Riddle wormed things out of,” Harry muttered. “He could be charming when he wanted. . . .”

“唉,被里德尔花言巧语骗去东西的,可不止你一个人。”哈利嘟嚷道,“需要的时候,他可以使自己变得很迷人……”

【哈利这句话我能拿来下饭】

 

(回归第二部)

“It took a very long time for stupid little Ginny to stop trusting her diary,” said Riddle. “But she finally became suspicious and tried to dispose of it. And that's where you came in, Harry. You found it, and I couldn't have been more delighted. Of all the people who could have picked it up, it was you, the very person I was most anxious to meet. . . 

“过了很长很长时间,傻乎乎的小金妮才不再信任她的日记本了。”里德尔说,“她终于起了疑心,试图把它扔掉。你就是那个时候介入进来的,哈利。你发现了它,我真是再高兴不过了。没想到在这么多人里面,居然是你捡到了这本日记,你是我最迫切想见的人啊...”

 

His eyes roved over the lightning scar on Harry's forehead,and their expression grew hungrier.

他的目光掠过哈利前额上那道闪电形伤疤,脸上的神情变得更饥渴了。

 

“Haven't I already told you,” said Riddle quietly, “that killing Mudbloods doesn't matter to me anymore? For many months now, my new target has been — you.”

“我刚才不是对你说过了吗?”里德尔轻声慢语地说,“对我来说,杀死泥巴种已经不重要了。许多月来,我的新目标一直是——你。”

 

“Imagine how angry I was when the next time my diary was opened, it was Ginny who was writing to me, not you.”

“当我的日记又一次被打开时,在上面写字的居然是金妮,而不是你,你想象一下我是多么恼火吧。”

 

I have been waiting for you to appear since we arrived here. I knew you'd come.”

“自从我和金妮到了这里以后,我就一直在等你。我知道你会来的。”

 

There was an odd red gleam in his hungry eyes now.

饥渴的眼睛里闪着一种古怪的红光。

【好了好了我懂你对Harry很hungry了】

 

“I wondered, you see. There are strange likenesses betweenus, after all. Even you must have noticed. Both half-bloods, orphans, raised by Muggles. Probably the only two Parselmouths to come to Hogwarts since the great Slytherin himself. We even look something alike . . .”

“你知道吗,我本来一直想不通这个道理。因为我们俩之间存在着一些奇特的相似之处。你自己肯定也注意到了。我们都是混血统,都是孤儿,都是由麻瓜抚养长大的。也许还是自伟大的斯莱特林本人之后,进入霍格沃茨的仅有的两个蛇佬腔。我们甚至长得也有几分相像呢…”

【老天我真是爱惨了原著不断提及TH二人多么相似,记得后面几部也是借多人之口确定二人的相似性】

 

He looked into Harry's face. “But it makes no difference. Infact, I prefer it this way. Just you and me, Harry Potter . . . you and me. . ..”

他注视着哈利的脸。“不过没有关系。实际上,我认为这样更好。只有你和我,哈利.波特…你和我…”

 

(让我们来到第四部)

“a little pause…That hurt, didn't it. Harry? You don't want me to do that again, do you?”

“休息一会儿……很疼吧,哈利?你不希望我再来一次,是不是?”

 【??!】


“His mother died in the attempt to save him — and unwittingly provided him with a protection I admit I had not foreseen. . . . I could not touch the boy.” 

Voldemort raised one of his long white fingers and put it very close to Harry's cheek. 

“. . . but no matter. I can touch him now.”

Harry felt the cold tip of the long white finger touch him,and thought his head would burst with the pain. Voldemort laughed softly in his ear, then took the finger away and continued addressing the Death Eaters.

“他母亲为救他而死——无意中使他获得了某种保护,我承认这是我没有料到的……我不能碰这个男孩。”

伏地魔伸出一根细长苍白的手指,将它伸向哈利的脸颊。

“…但没有关系,我现在可以触碰他了。”

哈利感到那根苍白手指的冰冷指尖触到了他的皮肤,他的头疼得仿佛要炸开了。伏地魔在他耳边轻笑一声,移开手指,继续对食死徒们说话。



所有文里果然还是原著最美【躺倒

评论 ( 14 )
热度 ( 811 )
  1. 共45人收藏了此文字
只展示最近三个月数据

© Mandelbrot | Powered by LOFTER